02 December 2010

Demammmm...

Hm..mungkin ada pembaca yang lihat blog nie sunyi sepi..bukan kerana aku duk bizi kerja atau apa..tetapi kerana kawan lama sejak dari aku kecik lagi kembali lagi..hm..biarla aku perkenalkan kawan baik aku ni yang bernama Mr. M besor..kerana Mr. M Besor ni la yang membuatkan aku berhenti untuk menulis blog aku sejak akhir2 nie..tapi atas desakakan yang ada didalam diriku ini..aku kuatkan hati dan iman untuk terus menulis blog aku yang rasa dah jadi sarang tikus dan sarang labah2..nasib x jadi sarang burung lelayang..kalo x..jadi kaya la aku..keh3..

erm..pasal apa aku buh title demam skrg nie..hahaha..yer la dah duk hujung tahun..ngan negara kita mengalami banjir besor di beberapa kawasan utara..skrg nie mcm nak beralih arah ke kawasan selatan tanahair kita..
yang aku nk duk cerita bukan banjir jer..tetapi pasal demam..mungkin keadaan cuaca yang x duk menentu skrg membuatkan ramai yang duk kena demam...kalo demam biasa xper la gak..kalo kena demam denggi..? demam chikungunya..(betul ker aper aku taip nieh..haha..)..kan ke susah..huhu..walau bagai mana pun kalo anda diluar sana jangan ambil mudah pasal demam..sebab demam nie mmg kalo ndilihat simtom2nye hampir sama..tapi aku sebagai penulis yang duk merangkak+kegatalan satu badan yang sekarang nie masih lagi panas badan dan kemereah2an kegatalan..dan keadaan kerongkong yang x berapa sedap nk meneguk air masak tatkala ini..aduh..perit sunguh dirasai..huk3..(penulis kena sakit ape plak nie..denggi ker..? ohh..bukan dan tidak sama sekali..)..

korang nk tahu aku sekarang kena penyakit aper..? ha..ni nk duk habaq kat korg nieh..aku sekarang ngah menghadapi azab kegatalan seluruh badan..iaitu..demam campak..bukan aku demam dan aku kena campak kat luar..bukan..ni demam campak..dan ditambah perisa keladi..jadilah "demam campak keladi"..? korg pernah dengar ker..? aku ni pun baru 1st time dengar..haha..ok..ok..aku cerita pasal serba sedikit demam nie yerk..
keadaan demam nie hampir sama dengan demam campak biasa..cuma perbezaannya demam campak biasa akan menimbulkan kesan bintik2 hitam bila dah sembuh..kalo yang masih banyak antibodi tue..insyaAllah kesannya akan hilang..tapi demam campak keladi nie pulak..bezanya cuma keadaannya seperti ruam kemerah2an..seperti kena getah keladi..gatalnyer..ya amat..baru hari nie aku dapat duk lelapkan mata..kemarin dan semalam mcm nk mampus menahan gatal dan ngantuk yg tak memberi aku kesempatan untuk terlelap walaupun seminit..

tapi alhamdulillah semakin beransur pilih n kurang la kegatalan tu..cuma masih ada rasa gatal di beberapa kawasan..keh3..mcm nk beri ucapan untuk kaji cuaca lak..haha..

tp untuk korang yang duk rasa nk kena tue..minum la air kelapa+100plus+panadol..kalo rasa dah mula gatal2 tu beli la ubat yang disarankan oleh doktor..

p/s : korang jagn gelak..kang korang kena plak..sedangkan PM kita Najib tue dah tua2 pun kena..so..jgn la ckap korang yg dah kena tu x mungkin kena lagi..aku masuk nie 2 kali dah tau..

p/s 2 : mak aku kata...cakap tue suatu doa..bila kita cakap hati2..takut kena diri sendiri balik..

p/s 3 : aku mengidam nk makan yang bebukan..tp kena tahan pasal demam nie..huk3..(aper kena mengena la..haha..)

p/s 4 : sori tiada gambo..sbb Mr. M beso masih ada lagi ek..hahaha.. :p