15 September 2011

Entry baru..Masih lagi dalam bulan syawal..

Erm..hari nie..hari terakhir aku bangun tido seawall 4.30pagi..yer la..Puasa 6..korang sudah..? Banyak fadhilatnyer kengkwan..memang sukar sebenarnya kita nak berpuasa..lebih-lebih lagi dalam bulan yang mewah dengan juadah makanan di musim perayaan nie..rumah terbuka itu..rumah terbuka sini..sampai cirit-birit la aku kena ari tue..hmm..nasib..tp, aku ingat lagi..raya ke-2 kalo x silap aku..pagi2 lagi aku dah tertido kat dalam jamban kat kampong ari tue, sakit perut punye pasal..sebabnyer makan rendang ayam kat umah makcik aku..x pasti la umah mana..yang pasti..ayam gak..hampehnyer ayam, dammm u..u r so kolestrol..wahahaha..(sian ayam tu..x bersalah pun kena maki ngan aku..padahal salah aku..makan jer apa yang dihidangkan..kan dah kena..padan muka aku..haha..)

oh! rendang ayam..ko memang sedap..tapiiii..


Bila dah lega sket baru la dapat tido, tp tu pun dah longlai la..sbb dlm perut mcm xder aper dah..pastu bila sedar..dlm kul 8.30pagi..aku turun nak mandi n sarapan..bila kuar jer dari bilik..lepak kat luar brandar..terdengar mak ngan adik2 aku ngah bersembang..rupa2nya diorang pun senasib aku..duduk dlm jamban sebab sakit perut..wahaha..nasib pagi tu aku ada teman..tp x pasti la saper yang masuk kat bilik air yang satu lagi pagi tue..haha..jgn yg bebukan udah ler..huhu..^^

So..the moral of the story..jangan la pelahap sangat bebulan raya nie..sebabnya..makan x habis pun kalo kat Malaysia nie..bukan kita duk kat Somalia, makan pun susah..so..makan untuk kesihatan..bukan untuk keburukkan..



Entry ni aku karang sebab aku xleh nak lelapkan mata pagi nie…entah kenapa seminggu nie..mata ni susah nak lelap, baik malam, baik siang..kalo bangun jer..payah nk tido balik… hmm..


bersambung...

No comments:

Post a Comment