16 September 2011

Lelaki Oh Lelaki

Kekadang tu susahkan bila kita fikir dan sedar yang kita duduk kat dunia yang nyata nie..maaf yer..ni nk cerita pasal lelaki..
Aku pun x tau apa yang membuatkan aku terfikirkan semua ni..mungkin sebab tekanan yang orang lain tak tahu atau tahu tapi pura-pura buat-buat tak tahu..entah la..mungkin sebab aku dah nak ada komitment atas orang lain nnt kot..

hensem x aku bila stress...hahaha..


Susahkan jadi lelaki..? tanggungjawab yang sangat-sangat besar..tapi x bermakna seorang perempuan tux der tanggungjawab..kat sini bila pikir blik..bila nak bina rumah tangga..macam-macam sebenarnya kena ambil kira..bukan hanya sebab kasih sayang antara orang yang kita saying dan atas dasar tu saja kita nak dirikan rumah tangga..tak..kalo tersedar lambat..alamaknya dah jalan..komperm terantuk kepala lepas tue..
apa yang aku nak cakapkan sebenarnya banyak perkara..tapi biar la aku cerita pasal tanggungjawab dan persediaan aku nanti..aku rasa macam tak banyak masa bila aku bilang hari..dan adakalanya cukup-cukup..dalam masa yang sama, terpikir tanggungjawab kalo dah kawen..setakat duk kumpul duit nak kawen..memang la lepas..tapi..pas kawen macam mana..ada terpikir x korang wahai lelaki yang nk diri kan masjid nie..bagi aku..sekarang kalo gaji kat Malaysia nie..takat bawah RM1500..boleh ker korang nak tanggung anak bini nanti dengan gaji banyak tu..?..yer la..nak bayar duit rumah, kereta, bil air, api, internet, astro, duit bulan2 nak kena hulur gak kat orang tua..tanda kita ingat kat dia dan berkat tue kalo kita sentiasa bagi kat diorg..n..kalo dah ada anak..nak hantar pulak kat babysitter lagi..kalo bersekolah..nak bagi duit belanja, buku, tambang bas..hushhh..banyak tue..tapi nasib la hidup nnt berkongsi..susah senang..bini ada..leh la tolong nnt..kalo dia keje la..kalo x kerja..mcm mana..? peningggg..@#$%^&*

masa kahwin ada check list..tp lepas kahwin,perlu ker check list tiap2 bulan..?


Bagi aku..aku perlukan sokongan terutama dari bakal isteri aku nanti..dan Alhamdulillah..apa yang aku nampak la sekarang nie..dia seorang yang memahami..apa yang aku nak dan apa yang aku tanggung..Thanks to my love..aku akan berusaha..dan atas sokongan dia..aku teruskan minat aku yang mana leh jana pendapatan tambahan..mungkin lebih dari gaji aku kot..iaitu Photographer..mungkin aku ada kelebihan kat bidang tu kot untuk aku teruskan kehidupan aku..dan bagi aku pulak..aku hanya nak buat family aku nanti senang, tak mewah tapi sederhana, selesa..tu saja..kalo aku x buat benda nie..aku tak tahu apa yang mampu aku buat..adakah aku akan melayang kerja-kerja opis..5hari seminggu..dari kul 8pagi sampai kul 5 petang tiap2 hari..tanpa ada usaha yang perlu aku buat untuk tambahkan duit dalam poket nie..? korang ada terfikir x pasal masa depan lepas kahwin nanti..? takkan kita masih nak bergantung pada orang tua kita lagi..sedangkkan kita yang cakap dulu ngan diorg yang kita dah bersedia nak tanggung anak orang..tup-tup..pas kawin..takan diorg plak nk tanggung ko plak..?

haha..ni la supporter aku..tq my dear..^^


Pesanan : Peringatan ini adalah untuk diri aku dan korang yang rasa diri tu lelaki yang nak mendirikan rumah tangga nanti..so pikir2 kan la yerk..dan kepada aku jugak..haha..padan muka aku..keke..tp x ler menyesal..sbb aku rasa dah masanya aku nk pikul tanggungjawab nie..dan ikot kata orang tua2..seru dah sampai..hehe..^^

kahwin oh kahwin...

haha..ni adalah sekadar hiasan sahaja..huhu..^^



Kepada para lelaki yang nak mendirikan masjid tu..selamat berumah tangga..^^

bersambung...

2 comments:

  1. mestilah kite kena support dia x kira ape2 pun.. kite kan tulang rusuk dia... InsyaAllah...

    ReplyDelete
  2. hahaha....aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn..^^

    ReplyDelete